
Pravilan izbor igračaka:
Od najranijeg uzrasta dečija igra predstavlja važan element učenja i dominantnu aktivnost u cilju psihomotoričkog razvoja deteta.
Dečija mašta je beskrajna, deca se igraju na različite načine: samostalno ili u grupi, u zatvorenom ili na otvorenom prostoru, a kroz igru upoznaju svet oko sebe, razvijaju maštu, kognitivne, kreativne i socijalne osobine.
U većini slučajeva za igranje se koriste igračke čija je uloga višestruka i obuhvata: razvoj motorike, čula, empatije, socijalnih veština, improvizacije, konstruktivnosti i inteligencije.
Uloga odraslih u izboru igračaka:
Loš izbor igračke, neadekvatna upotreba potencijalno može štetiti, može dovesti do povreda, ozbiljnih i neželjenih efekata.
Dobra igračka za dete je ona koja podstiče dete na igru, aktivnost, istraživanje, odgovara uzrastu i mogućnostima deteta, te ona koja je izrađena od kvalitetnih i bezbednih materijala, laka za održavanje, otporna na habanje i takva da se dete tokom igre ne može povrediti.
U prvoj godini života deca uglavnom prate pokrete tela i učestvuju u funkcionalnim igrama rukama.
Početkom druge godine počinje period istraživanja okoline, a u skadu sa tim dete počinje da vežba hvatanje i bacanje predmeta, slaganje oblika i prepoznavanje zvukova. Deci u ovom uzrastu zanimljiva je igra kockama i predmetima koji se slažu.
Deca iznad 3. godine postepeno pokazuju interes za igru u grupi, stvaralačke i kreativne igre od kojih se izdvajaju određene društvene i konstruktivne igračke, kao i table za pisanje i crtanje gde deca mogu izraziti svoju kreativnost.
Za najraniji uzrast preporučljiva je upotreba igračaka pod nadzorom odraslih, čime se smanjuje rizik od povreda, a sam proces igre postaje obostrano zadovoljstvo odraslih i dece.